May 21, 2013

Gemuk Itu Hodoh ?






"Beauty Is In The Eye Of The Beholder"

Pandai mat salleh reka perumpamaan tu kan..Melayu ada tak ayat penyedap hati camtu ? Aku try gak cari..tapi aku tak jumpa..anybody ..?


Adalah satu pembohongan bila seseorg tu mengatakan GEMUK ITU CANTIK...Gemuk adalah hodoh ok..?!?! opsss..jgn nak nafikan hookkaayy...Takde pun Ratu Cantik yg gemuk...American Next Top Model pun memana yg berbadan gempal dipinggirkan..hurrmmm..memilih utk gemuk bermakna bersedia dengan layanan kelas kedua..

Gemuk adalah hodoh..Tengok badan sendiri kat cermin terasa cam nak muntah...

Pandangan makhluk bernama manusia ni terkadang senget sebelah..Pantang nampak org yg gemuk mula ler beri perhatian yg sangat tak wajar..contoh kehadiran orang gemuk di gym...tak layak ker diaorg nak gi bersenam...

Aku memilih utk menikmati KELAZATAN MAKANAN..aku memilih MAKAN untuk melepaskan tekanan..sbb tu aku yakin bakal menyediakan makanan yg sedap dan lazat utk suami, anak-anak tak kira ler anak kucing mahupun anak tekak..tapi makanan yg lazat menjadikan AKU GEMUK..kononnya jadikan aku TIDAK SIHAT..

MAKAN vs DIET

Gemuk = tidak sihat

Kurus = Sihat ke ?


Istilah yg mengatakan org gemuk tak sihat adalah istilah BERAT SEBELAH..Org slalu cakap taknak gemuk sebab takut di cop tidak sihat..sedangkan aku rasa ramai yg takut gemuk sbb takut jadi HODOH..

Aku makan beras Basmathi tanpa kanji..Minyak aku guna Minyak Canola..Masakan aku takde sebijik pun campur MSG..aku tak suka makanan yg manis..klu buat air pun..tak pernah skali aku guna susu pekat cap junjung..air aku suma manis buah..Aku tak minum air bekarbonat..jarang guna marjerin..aku selesa dgn mentega..

Maka kenapa sekarang Aku nak kena diet ? adakah aku nak jadi sihat ? atau sebenarnya aku takut jadi hodoh ?

Hermmm...Kurus itu cantik..Kalau kurus org akan kata sihat walaupun yg tersembunyi adalah bau muntah dan pandangan jelik pada tubuh badan sendiri..Penyakit yg tersemadi tanpa disedari, Anorexia Nervosa..

Jika masih ada lelaki yg kata 'Walaupun ko gemuk,tapi ko cantik..kecantikkan sebenar datang dari hati..'..semua tu palsu..semua tu kata2 penyedap..kalau tak apsal diaorg pun mencari bakal teman hidup yg kecil genit,lansing dan nisbah portionnya seimbang ?

Kesian Wanita...Dari zaman jahilliah hingga sekarang, masih jadi alat..walaupun kebanyakkan masa wanita itu sendiri yg merelakan...


Ok..aku nak gi makan salad....hahahahahhahahaahha..poyo tak..?!?!?!?!?!!?!?


2 Nak Kata Apa?:

zana fahmi said...

Salam kenal, tadi follow dr twitter. Kisah gemuk n kurus ye. Anak akk kurus sgt, dia taknak gemuk alasannya tak suka di perli kwn.
Setiap org ada pandangan yg berbeza. Akk pula, biar gemuk tapi yg penting sikap kita menyenangkan hati org sekeliling. Pasti terlindung kegemukkan itu:-)

ayusyuhara said...

Betul..setuju sgt..masyarakat skang suka sgt pandang rendah pd yg berbadan gempal ni..di perlekehkan dan jadi bahan ejekan..tp klu gemuk badan sihat..why not..saya pernah ada kawan yg badan kurus ala-ala model..mmg cantik tp syg ada diabetes..x sihat..jd apakah relevennya..pemikiran kita takleh di ubah..presepsi masyarakat yg suka dan cepat judge seseorg..

Post a Comment

Template by:
Free Blog Templates