Showing posts with label Me/Saya/Aku. Show all posts
Showing posts with label Me/Saya/Aku. Show all posts

Apr 30, 2013

PA a.k.a Personal Assistant .





Hari tu, aku share keje part time kan..kan..kan...kan..klik sini voiceover-vo-alihsuara

Skang aku nak share keje FullTime aku plak....hhehehehehe..

Aku adalah personal assistant atau senang panggil PA to the Music Director Lok'U a.k.a Faizal Uzir..

Kalau korang tgk Mentor ke, Konsert JomHeboh ke, Vokal Bukan Sekadar Rupa ke atau yg terbaru Bintang Mencari Bintang ke...hah...aku ada ler kat situ..sebab, boss aku Music Director utk program tersebut..




apa aku buat ? aku assist boss aku le..heheheheh..kebetulan byk program melibatkan TV3..so aku kena byk berhubung ngan org2 TV3..

manage musician yg akan terlibat...manage lagu2 yg akan dinyanyikan oleh penyanyi...

call, buat jadual waktu, booking studio dan sebagainya...




musician gelar aku Mak Tiri...maunya idak..diaorg slalu kena 'Petir' ngan aku..bahhahahahahaha..

apapun kami tetap cam 1 famili..takde gaduh2 derr..enjoy n fun lagi ada...



ada yg blur2 lagi..?..hehehehehe..ala slalu korang dgr penyanyi atau pelakon sure ada PA atau manager yg uruskan diaorg kan..kan..

hah..sama ler cam aku..cuma bezanya aku uruskan musician jerk..

nak kata keje ni susah ke tak..hermmm rasanya takde keje yg senang kat dunia ni kan...suma ada pro dan contra..

sumanya ada stress..heheheheh..nak kata seronok ke tak pun susah..kekadang rasa seronok..kekadang rasa stress tahap maksima...hahahahhaha

nak-nak seorg pompuan yg dikelilingi oleh musician lelaki..tentu ler..stress kan..nak melayan karenah sorang2..dah ler majoriti musician ni kuat loyar buruk..mmg kena bahan sokmo ler..hahahhaha



Adakalanya merangkap jurukamera gak..ambik gambo musician ni suma




memang org nmpk seronok kan..psal leh jumpa ngan ramai artis..hermm..ok ler dik non...tapi takde apa yg extravaganza sgt pun..psal diaorg (artis) ni pun sama cam kita gak..

ahakss...

So.. setakat tu jerk le kisah pekerjaan aku...kot2 korang nak tau apa2lagi..leh tinggalkan pesanan kat ruangan komen...

ku citer segalanya..hehehehe..kita kenal each other kay..








Apr 25, 2013

VoiceOver, VO, AlihSuara ?





Hari ni takde benda sgt nak citer..so aku decide..aku citer skit apa keje part time yg slalu aku buat..

hihihihihihihi..

Di samping keje PA yg slalu aku buat...aku juga 'penyumbang' suara pada cartoon, filem, documentary dan video korporat...bukan bikin suara sumbang erk kengkawan..tapi alih-suara...ala..yang citer brazil tu tp korang leh dgr bahasa melayu..hehhehehehhe

tu le salah satu keje aku...nak senaraikan cartoon atau filem atau drama yg aku buat..amat ler byk...

tapi yg sedang bersiaran skang kat TV ada 2 cartoon dalam Astro Ceria dan TV IQ..dan juga C.S.I season 12..aku pegang watak Sara Sidle ngan Morgan Brody..


ni salah 1 cartoon yg aku buat..aku as Queen Conformia


nampak cam senang kan..kan..kan...ye ler..apa susah kan..ko baca jerk ikut dialog yg kat dalam skrip tu..

owhh..tapi tidak erkk..ia bukan 1 keje yg mudah..sebap ianya melibatkan lipsing, suara yg sesuai dgn karekter dan ketepatan dialog.


at least korang kena ada 5 suara yg berbeza..hehheheh..acaner tu...tu utk cartoon..lain plak utk suara dokumentari dan juga video korporat..

Maka..aku sentiasa ler kena jaga suara aku ni...suara cari makan beb...kang takde suara, susah le plak...




Jadi di sebabkan kekangan waktu..slalu gak ler aku buat VO ni tgh2 malam..ada skali tu masa buat cartoon Ultraman..recording sampai kul 5pagi..hambek kau....


gitu le aku mencari rezeki...gunakan bakat yg ada..ecewahhh..







Template by:
Free Blog Templates